نحوه پیشرفت در مهارت شنیداری آزمون زبان انگلیسی آیلتس
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

در اینجا با ۶ استراتژی برای بهبود مهارت شنیداری خود آشنا می‌شوید.

استراتژی۱

هر روز به فایل‌های زبان انگلیسی گوش بدهید آزمون شنیداری برای سنجش میزان درک شما از انگلیسی مکالمه‌ای طراحی شده است. بنابراین، بارزترین روش برای بهبود این مهارت علاوه بر آموزش آنلاین زبان انگلیسی ، گوش دادن به مکالمات زبان انگلیسی با لهجه‌های مختلف است. اما چه چیزی باید گوش کنید؟ اگر هر روز چیزی گوش کنید، در حالت ایده آل حداقل برای 10-15 دقیقه، مهارت گوش دادن زبان انگلیسی شما به تدریج بهبود می‌یابد. به صورت آنلاین و رایگان مطالب زیادی وجود دارد که می‌توانید در عرض چند ثانیه به آنها دسترسی پیدا کنید: کانالهای خبری آنلاین زبان انگلیسی ایده آل هستند چون اخبار حاوی ترکیب خوبی از گزارش‌ها و مکالمات است. برای تمام قسمت‌های آزمون زبان انگلیسی آیلتس، بی‌بی‌سی‌نیوزرا به عنوان بهترین کانال خبری به شما توصیه می‌کنیم. با این حال، به اخبار کشورهای مختلف انگلیسی زبان گوش بدهید (انگلستان، ایرلند، ایالات متحده، کانادا، نیوزیلند، استرالیا و آفریقای جنوبی) تا به لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی عادت کنید. پادکست‌های زبان انگلیسی هم یک منبع عالی هستند؛ و در حالیکه می‌توانند از ۲ دقیقه تا یک ساعت ادامه داشته باشند، طیف گسترده‌ای از موضوعات متنوع را پوشش می‌دهند که خیلی جالب توجه‌اند. بهترینجا برای جستجوی پادکست‌های زبان انگلیسی Stitcher است. گفتگوهای تِد هم به همان اندازه مفید هستند: در قالب سخنرانی‌های آنلاین و اغلب بسیار کوتاه و مناسب برای تمرین زبان انگلیسی که موضوعات متنوعی را پوشش می‌دهند.همچنین می‌توانید گفتگوهای تِد را دریوتیوب تماشا کنید. رادیو زبان انگلیسی آنلاین هم یکی دیگر از بهترین منابع برای اینکار است، فقط کافیست یک ایستگاه خوب زبان انگلیسی را انتخاب کنید.

استراتژی۲

 تستهای تمرینی انجام بدهید بسیاری از دانش آموزان این را سرلوحه کار خود قرار داده و تست‌های آزمایشی زبان انگلیسی انجام می‌دهند.در این مورد لازمست استراتژی‌هایی را برای پاسخگویی به 10 نوع سوال مختلف در آزمون شنیداری زبان انگلیسی بیاموزید، اما در بهبود مهارت‌های خاصی که برای رسیدن به نمره بالا در زبان انگلیسی لازم دارید، کمک محدودی خواهد کرد. توصیه ما اینست که فقط از آزمون‌های رسمی زبان انگلیسی برای تمرین استفاده کنید که چندین مورد آن به صورت آنلاین در دسترس است و دو مورد از آن همروی وبسایت ما قرار گرفته است. با این حال، منبع اصلی آزمونهای اصلی زبان انگلیسی ، مجموعه امتحانات معتبر زبان انگلیسی کمبریج است که هر کدام شامل چهار تست آزمایشی کامل است. اطمینان حاصل کنید که نسخه های خریداری شده شما شامل یک CD صوتی هم باشد.

استراتژی۳

نقاط ضعف خود را در زبان انگلیسی شناسایی کنید اینکه ساعت‌ها وقت خود را به گوش دادن فایل‌های زبان انگلیسی و انجام تست‌های آزمایشی بگذرانید کافی نیست، مگر اینکه نقاط ضعف خود را شناسایی و به طور خاص بر بهبود آنها تمرکز کنید. آیا این دستور زبان انگلیسی است که باعث می‌شود نمره‌تان پایین باشد، دامنه محدود واژگان زبان انگلیسی شماست یا سخت بودن دنبال ‌کردن مکالمات؟ یکی از راه‌های شناسایی نقاط ضعف‌ شما، تجزیه و تحلیل نتایج تست‌های عملی زبان انگلیسی برای تشخیص اشتباهات‌تان است. کتابهای زبان انگلیسی معتبر کمبریج (و بعضی از آزمون‌های آنلاین) شامل متن مکالمات است که به شما کمک می‌کند تا بفهمید چرا پاسخ خاصی را اشتباه شنیده‌اید.

استراتژی 4

مهارت پارافریز یا تفسیر جملات زبان انگلیسی به بیان ساده را بیاموزید مهارت خاصی که می‌توانیدموقع گوش دادن به مکالمات آنلاین زبان انگلیسی بکار ببرید، پارافریز یا تفسیر جملات به بیان ساده است. نوار یا سی‌دی آزمون شنیداری زبان انگلیسی شامل بسیاری از مترادف‌ها و ترجمه کلمات و عبارات کلیدیِ سوالات است. به چند نمونه زیر دقت کنید: این پارک اولین بار در سال 1979 ساخته شد = این پارک تا سال 1979 توسعه نیافته بود. غلتکه وریکان بلند و از جنس چوب است = این بلندترین غلتک چوبی در کشور است. برای این منظور، پادکستهای زبان انگلیسی بهترین پارامتر هستند چون می‌توانید آنها را در هر نقطه متوقف کرده و دوباره گوش کنید. هر چند وقت یکبار در حین گوش دادن، ضبط را متوقف کنید و فکر کنید که چگونه می‌توانید آن را به زبان دیگر و با کلمات مترادف‌ بیان کنید. هر روز برای چند جمله این کار را انجام دهید تا مهارت‌تان در پارافریز زبان انگلیسی مرتباً بهتر و بهتر شود.

استراتژی 5

مهارت پیشبینی خود را در زبان انگلیسی تقویت کنید.پیشبینی آنچه ممکن است در فایل صوتی زبان انگلیسی بشنوید و آنچه در ادامه گفتگو یا مکالمه گفته خواهد شد، به شما کمک می‌کند صداها را درک کرده و اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ‌ها را شناسایی کنید.پیش‌بینی مهارتی است که تمرینش خیلی آسان است. اول از میان منابع موجود زبان انگلیسی ، موردی را برای گوش دادن انتخاب کنید:مثل فیلم‌های TED Ed . این شامل تعدادی سوال چند گزینه‌ای است و شما باید رویگزینه ‘Think’’ کلیک کنید.قبل از شروع کار، عنوان آن را بخوانید و بعضی از ایده های مرتبط را که ممکن است در آن وجود داشته باشد پیشبینی کنید. بعد موقع گوش دادن، هر چند وقت یکبار صدا را متوقف کنید و پیشبینی کنید که چگونه در چند جمله بعدی موضوع توسعه می‌یابد؛ و البته سعی کنید پاسخ سوالات را هم پیدا کنید.

استراتژی 6

درک خود را از کلمات زبان انگلیسی متصل بهم افزایش دهید.این چیزی است که اکثر دانشجویان تا حدودی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. گفتار متصل موقعی است که کلمات و اصوات به یکدیگروصل می‌شوند و درک سخنان را برای یک شخص غیر بومی دشوار می کنند .هیچ راهی آسان برای غلبه بر چالش گفتار زبان انگلیسی ِمتصل به غیر از گوش دادن ِهر چه بیشتر به افراد بومی که با سرعت نرمال زبان انگلیسی صحبت می‌کنند وجود ندارد. برای این کار پادکستهای زبان انگلیسی ایده‌آل هستند چون هر جا خواستید می‌توانید متوقفش کنید و جمله‌های گیج کننده‌ را بارها و بارها گوش بدهید تا زمانی که کاملاً با آنها آشنا شوید. به این ترتیب، کم‌کم با نحوه اتصال کلمات به یکدیگر آشنا می‌شوید و درک‌تان از گفتار ِسریع بالا می‌رود.همچنین شما میتوانید در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir شرکت کنید .انجام منظم این کار مهارت شنیداری شما را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی , آموزش زبان انگلیسی , آموزش زبان , زبان انگلیسی , دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: